قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

پارک گلزار شهدا بامیان افتتاح شد

در مراسم که به یاد بود از شهدای گم نام دوران جهاد ومقاومت مردم افغانستان بخصوص شهدای که در شب 29ثور 1358 از طرف نیروهای نظام حاکم  در مرکز بامیان قتل عام شده بودند امروز 29ثور 1390  برگزار شده بود،پارک که بنام گلزار شهدا ایجاد شده افتتاح و از منار شهدا در این پارک پرده برداری صورت گرفت.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان در این مراسم گفت : 29ثور 1358 روز ماندگار در تاریخ جهاد ومقاومت مردم افغانستان است. 

                      

 بگفته داکتر سرابی  فرزندان شهدای افغانستان باید افتخار کنند که چنان پدر ومادری داشتند وی افزود: رسیدن به آرمان شهدای عزیز کشور مان نیازمند همبستگی عمومی بوده وباید همه باهم در این راستا تلاش نمایم.

والی بامیان تاکید نمود که باید همگی باهم زخم های تحمیل شده بر پیکره بامیان را مداوا کنیم این کار یکنفر نیست وبه تنهای نمیتوان به این مهم دست یافت.

آقای ناطقی یکی از شخصیت های جهادی افغانستان به نمایندگی از شورا گلزار شهدا از تمامی افراد خیر که در راستای اعمار مناره شهدا واین پارک کمک نموده تشکری نمود.

 بگفته آقای ناطقی، استاد محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور، داکتر حبیبه سرابی والی بامیان از جمله پیشگامان کمک کننده در این محل باارزش بوده اند.

وی افزود: توجه به شهدا توجه جهاد برحق مردم افغانستان است اگر ما از تاریخ افغانستان دوران جهاد را حذف کنیم هیچ چیزی دیگر برای افتخار نخواهیم داشت.

در همین حال عبدالاحد فرزام رئیس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ساخت مناره های یاد بود از قربانیان را با اهمیت خواند افزود: این عمل باعث میشود تا پند برای فردای مان ویادی از رشادت آنان باشد.

محمد سجاد محسنی یکی از شخصیت های جهادی افغانستان که در 29ثور 1358 شاهد قتل عام 750 از مردم بیگناه بود گفت : شهدای افغانستان شایسته خدمات بیشتر از اینهاست وباید به ان توجه شود.

 در اخیر مراسم تقدیر نامه های از طرف ورثه شهدای 29ثور بامیان به استاد محمد کریم خلیلی، داکتر حبیبیه سرابی، سیدعباس جعفری رئیس قبلی شهدا ومعلولین ولایت بامیان وحاجی فدا یکی از شخصیت های جهادی کشوربه خاطر توجه وهمکاری شان در ساخت این منار یاد بود توزیع شد.

قرار است دراین پارک که قبر دسته جمعی تعدادی زیادی از مردم بیگناه کشور خصوصا بامیان است ،کتابخانه و مسجدنیز اعمار گردد

این در حالیست که تعدادی از خانواده های شهدا وافراد معلول ومعیوب دوران جهاد ومقاومت مردم افغانستان دولت را به بی توجهی در مقابل شان متهم میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد