قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

مصاب شدن دختر دانش آموز در بامیان به مرض نامعلوم

از سه روز قبل (18 جوزا 1390) تعدادی از دانش آموزان دختر در لیسه مرکز ولسوالی پنجاب ولایت بامیان زمانیکه اول صبح وارد صنف درسی شان میشوند مصاب به یک نوع مریضی که تاهنوز شناسایی نشده میشوند. 

                                 

                                                       عکس تزینی است

داکتر مهر علی حسنی  سرپرست ریاست صحت عامه بامیان در این خصوص میگوید: بعد ازمصاب شدن دانش آموزان مرض نامعلوم که در ظاهر مسمومیت دیده میشود مسئولین صحی ولسوالی آنان را به شفاخانه انتقال داده وتداوی را اغاز نمودند.

وی می افزاید: تا هنوز براساس آزمایش های لابراتواری در ولسوالی ومرکز ولایت ما قادر به شناسایی مرض نشده ایم .

بگفته آقای حسنی نمونه خون وسایر مواد که برای لابراتور وشناسایی امراض سمی ضرورت است در مرکز نیز فرستاده ایم واز تیم صحی پی آر تی نیز تقاضا کرده ایم تا در این مورد ما را همکاری کنند.

رئیس صحت عامه بامیان وضعیت صحی تمامی 44 دانش آموز مصاب شده را قناعت بخش خوانده افزود: اکنون تمامی  دانش آموزان مصاب شده تحت مداوا و مراقبت کارمندان صحی قرار دارند.

در هیمن حال داکتر حبیبه سرابی والی بامیان میگوید به مسئولین صحی  وامنیتی در همان روز اول دستور صادر نموده ام تا موضوع را بطور دقیق بررسی نمایند.

محمد رضا ادا رئیس معارف بامیان میگوید: تمامی مکاتب در بامیان خصوصاً ولسوالی های ورس پجاب و یکه ولنگ امنیت کلی دارد و ما از مسئولین مکاتب خواسته ایم تا هر بیشتر در مورد امنیت مکاتب اقدام نمایند.

بگفته رئیس معارف بامیان بنا به اطلاعات که از ولسوالی ورس نیز دریافت نموده اند 12 دانش آموز دختر در مکاتب دهن ورس و

چی جین آن ولسوالی نیز مصاب مرض مشابه شده بودند که بعد از تداوی دوباره صحت یاب شده اند.

این در حالیست که بنا به اطلاعات مسئولین معارف بامیان پنجاب تنها ولسوالی می باشد که در سطح کشور که تعداد دانش آموزان دختر نسبت به پسر در آنجا بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد