قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

حملات در کنر و پاکستان برای هر دو کشور نگران کننده است

این مطلب در دیدار معین وزیر امور خارجه پاکستان با عمر داودزی سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان  در اسلام روز 4جولای2011 عنوان گردید.

 بنا به گزارش ها هر دو طرف  رویداد های  اخیر که از سوی جنگجویان بالای دیر ، باجور ، مهمند و کنر وار  گردیده اند روشنی انداختند ، موضوع که برای ملت و حکومت های پاکستان و افغانستان نګران کننده دانسته میشود.

پاکستان خسارات مالی وجانی که از سوی جنگجویان به هر دو طرف وارد ګردیده اند تقبیح نموده اند.  ما ضرر افغانستان ضرر خود می دانم. هر دو طرف باید سعی و تلاش نمایند تا صلح و نظریه ثبات ، انکشاف و سعادت بدست بیاورم.

معین وزیر امور خارجه به آقای  داودزی خاطر نشان ساخت که پاکستان همواره تلاش می نماید تا  صلح و ثبات در مناطق سرحدی تامین ګردد و به جلوګیری اعمال بد و شوم نیز روشنی انداخت.

این موضوع هدف بزرګ تیم میان پاکستان -  افغانستان و آیساف میباشد ، از روی موضو ع که ستراتیژی اعمال بد جنگجویان جلوگیری می شود.  در نظر است که یک ملاقات میان مقامات نظامی از  سوی همین تیم دایر شود تا معلومات و هماهنگی میان  پاکستان ـ افغانستان و آیساف/ناټو شریک  سازند.

  ریس جمهور پاکستان آصف علی زرداری و صدر آعظم پاکستان وعده دادند که پاکستان خواهان روابط مستحکم با افغانستان هستند. ما باور دارم که هر دو کشور با مشکلات های مشترک که به جنگجویان و تروریست ها ارتباط دارند مواجه هستند و ما برای همکاری مستحکم و پایدار نیاز دارم.

 معین وزیر امور خارجه و سفیر افغانستان از جلسه که اخیراَ         د رکابل دایر گردیده بود امید وار خواند.  معین وزیر امور خارجه از وزارت امور خارجه افغانستان تشکر کرد که برای گفتګوهای مثمر در کابل ترتیبات لازم و خوب گرفت بوده اند. 

این در حالیست که در اثر حملات اخیر از سلاحهای ثقلیه در شرق افغانستان روابط دو کشور در حد دیپلوماسی حالت چندان خوبی نداشته ولی این گفته های مسئولین میتواند بر این وضعیت التهام بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد