قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

از نود دومین سالروز استرداد استقلال کشور در بامیان تجلیل شد

افغانستان 92 سال قبل با اقدام استقلال طلبی جمعی از فرزندان صدیق این کشور به سرکردگی غازی امان الله خان  به استقلال رسید، به همین مناسبت  امروز ۲۷ اسد ۱۳۹۰ مراسم باشکوهی با حضور  مقامات محلی حکومتی، اعضای شورا ولایتی، روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان  ومردم بامیان برگزار گردیده بود.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان ضمن تبریک این روز خجسته گفت : شهروندان هر جامعه مهمترین عنصر در تغییر دادن سرنوشت شان می باشند، این بزرگ مردان انزمان کشور ما بودند که که استقلال افغانستان را از ابر قدرترین کشور دنیا بدست آورد.

وی افزود: بدون شک تمامی مردم افغانستان در این امر مهم سهیم مساویانه داشته وهیچ کسی نمی تواند از آن منکر شود. 

والی بامیان که در این مراسم به دست آورد های دولت افغانستان واداره محلی نیز اشاره ای داشت تطبیق موفقانه انستقال مسئولیت های امنیتی را یکی از این دست آورد ها دانست وافزود: با انکه تا هنوز به آنچه خواسته های ما در پروسه انتقال از دولت مرکزی وجامعه جهانی بود نرسیده ایم ولی بازهم  این پروسه را موفقانه به عنوان اولین ولایت افغانستان تطبیق نمودیم.

سمونوال جمعه گلدی یاردم قوماندان امنیه ولایت بامیان نیز ضمن تبریک این روز بر موفقیت های نیروهای امنیتی اشاره داشته افزود: بعد از انتقال مسئولیت های امنیتی هیچ نوع تهدید که بتواند امن ونظم عامه در بامیان به خطر مواجه سازد رخ نداده ولی با آنهم تاهنوز تهدیدات باالقوه مخالفین مسلح دولت از استقامت های ولایات همجوار متصور است.

حیدر علی احمدی عضور شورا ولایتی بامیان نیز در این مراسم صحبت نموده افزود: افغانها همواره در شرایط جنگ موفق بوده واین سیاسیون اند که بعد از جنگ وجانفشانی فرزندان این کشور نتوانسته اند مملکت را اداره نمایند.

وی بطور نمونه اشاره داشت که بعد از پیروزی هیا احمد شاه درانی مردم افغانستان در آسیاب رقابت های فرزندان وی آرد وخمیر شدند.و این روند یعنی برتری خواهی وقدرت طلبی تاهنوز ادامه دارد.

آقای احمدی با انتقاد سخت از سیاست دولت در  برابر تروریزم گفت : توافقنامه بن تاکید بر مبارزه با تروریزم داشت ولی این روند اکنون به مذارکه به برادران ناراضی تبدیل شده که بس خطر ناک است.

 به عقیده وی راه حل پایان دادن به کشمکش های افغانستان نظام فدرالی می باشد.

قابل یادآوریست که در اخیر این مراسم به پاس خدمات ارزنده نیروهای امنیتی به قوماندان امنیه و رئیس امنیت ملی این ولا از طرف مقام ولایت بامیان تقدیر نامه های اهدا گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد