قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

تا چند روز دیگر کار قیر ریزی سرک های بامیان آغاز میگردد

زمانیکه از استقامت کوتل شیبر وارد بامیان می شویم به وضاحت  می بینیم که کار های زیر بنایی برای اولین بار بی سابقه آغاز یافته واین برنامه ها میتواند بطور قطع  در زندگی باشندگان بامیان را دگر گونی ایجاد کند. دقیقاً این همه روی سرک ها متمرکز شده ، موضوع که مردم بامیان ومناطق مرکزی از نداشتن آن سال های سال رنج میبرد.

بامیان خود جذابیت فرهنگی وتاریخی خود را دارید وتطبیق شدن این پروژه میتوان بر اهمیت سفر در بامیان بی افزاید.

داکتر حبیبه سرابی که خود از روند کار سرکسازی در مسیر شیبر نظارت مینمود به رسانه ها گفت: خوشبختانه کار عملی قیر ریزی سرک شیبر الی بامیان که 29کیلومتر طول دارد تا 4 روز دیگر از استقامت شش پل آغاز می یابد وهزینه مجموعی آن 14.2 میلیون دالر از کمک های CERP" کمک های عاجل نظامی امریکا" میباشد.

در همین حال بگفته والی بامیان کار قیر زیری سرک بامیان الی یکه ولنگ که 97 کیلومتر  طول دارد در چند روز دیگر نیز آغاز میگردد.

وی افزود : هزینه مجموعی که برای اعمار سرک بامیان الی یکه ولنگ از طرف کشور جاپان پرداخته میباشد.

خانم سرابی در خصوص کارهای بازسازی وزیربنایی در بامیان میگوید : در طی چند سال اخیر برنامه های خوبی در راستای ساخت ساز منجمله جاده ها در نظر گرفته شده که در حال عملی شدن است.

والی بامیان میگوید : در حال حاضر کار روی جاده که ولسوالی یکه ولنگ را به مرکز وصل مینماید ، سرک بامیان الی بغلان از مسیر دره شکاری ، بامیان الی پروان از مسیر دره غوربند و جاده ای که بامیان را با ولایات شمال کشور وصل خواهد نمود از مسیر دره صوف در جریان است.

محمد علی  53 ساله باشنده دره فولادی بامیان میگوید من در عمر خود برای اولین بار متوجه می شوم که در ولایت ما کار های عملی ساخت ساز به این بزرگی در حال آنجام است. 

گزارش از مرضیه خرمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد