قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

ستاره معارف سه ولسوالی بامیان معرفی شد

 بامیان ولایت معارف دوست ، یا به عباره دیگر شهر علم ومعرفت از دیر زمانی مهد علم ودانش بوده که میراثهای فرهنگی وتاریخی موجود دلیل بر مدعی است.

در این اواخر ریاست معارف این ولایت در یک اقدام بی سابقه ومهم برنامه رقابت سالم را بین دانش آموزان مکاتب در سطح بامیان راه اندازی نموده که امسال دویمن سال این برنامه است امسال از ولسوالی شیبر شروع گردید .

هفته قبل ستاره معارف سه ولسوالی بامیان ( یکه ولتگ ، پنجاب و ورس) طی مراسم های جداگانه با حضور مقامات محلی ، معلمین ، اولیایی دانش اموزان ودانش آموزان معرفی گردید.

معلم محمد رضا ادا رئیس معارف ولایت بامیان در خصوص این برنامه گفت: این برنامه که بمنظور رشد استعداد های دانش آموزان وایجاد زمینه رقابت سالم بین آنها راه اندازی شده که خوشبختانه نتجه خوبی را در پی  داشته است.

وی افزود :  این برنامه طوری است که در ابتدا از دانش آموزان هر ولسوالی در سه کتگوری لیسه ، متوسطه وابتدائیه آموزن اخذ میگردد در هرکدام از کتگوری های فوق دانش آموز که بلند ترین نمره را از آن خود نموده باشد به عنوان شاگرد ممتاز وستاره معارف معرفی میگردد.

این مقام مسئول افزود: بسیار جای خوشی است که در برنامه رقابتی ستاره معارف دانش آموزان دختر سهم شایان داشته اند که در هر ولسوالی یک ستاره دختر است.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان ضمن تمجید از برنامه های که برای رشد استعداد های نهفته راه اندازی میشود گفت: با راه اندازی چنین برنامه ها میتوان استعداد ها را شناسایی وزمینه ساز برای اعتماد به نفس آنان شد.

والی بامیان افزود: بسیارجای خوشی است که رجوع به علم ودانش به عنوان یک ارزش واولویت مهم برای شهروندان بامیان قرار گرفته است .

وی افزود : یگانه راه ترقی و شکوفایی کشور رو آوردن به معارف ومحود بیسوادی است.

قرار گفته های مسئولین در حال حاضر 303 باب مکتب و2 باب مدرسه با داشتن 124 هزار دانش آموز در بامیان موجود میباشد واز مجموع دانش آموزان متذکره 43% آنرا دانش اموز دختر تشکیل میدهد. واز مجموع 1500 دانش آموز جدید شمول در مکاتب این ولایت 49% آنرا دانش آموزان دختر و51% آنرا دانش آموز پسر تشیکل میدهد امیدوار های وجود دارد که در سال آینده ویا سالهای نزدیک این رقم برابر شوند که خود در سطح افغانستان بی سابقه وبا ارزش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد