قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

یک کلینک صحی در بامیان به بهره برداری سپرده شد

 یک کلینک صحی در بامیان به بهره برداری سپرده شد

امروزجمعه مورخ 5 سنبله 1389 یک باب  کلینیک صحی در آخر دوره فولادی بامیان که بسیار نزدیک به آخرین قله های کوه بابا میباشد با حضور  داکتر حبیبه سرابی والی بامیان ،داکتر سیما سمر رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان ومسئولین ادارات محلی این ولا بعد از قطع نوار به بهره برداری سپرده شد.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردیده بود گفت : بسیار جای خوشی است که امروز ما با کمک انسانهای خیر کشور دوست سویس  در یکی از نقاط محروم که واقعاً نیازمند یک مرکز صحی بود ، این مرکز را به بهره برداری می سپاریم.

وی افزود : اگرچند در طی سالهای اخیر در راستای عرضه خدمات صحی واعمار زیربناهای صحی چون شفاخانه وکلنیک گامهای موثر برداشته شده ولی با آنهم ضرورت بامیان ومردم بامیان بشتر از این است.

خانم سرابی خاطر نشان ساخت ما امیدوارم تا در این زمنیه با همکاری نهاد های بین المللی  در عرضه خدمات صحی کارهای بیشتر را آنجام دهیم.

داکتر سیما سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر که در این مراسم نیز شرکت داشت گفت: امروزما به همکاری مردم سویس ودوست بسیار خوبم خانم فرنی که مسئول جمع آوری کمک ها در مورد اعمار این مرکز بوده توانستیم خدمت کوچکی را برای مردم محروم این منطقه نمایم .

بگفته خانم سرابی : این مرکز صحی به هزینه 75 هزار دالر امریکایی از کمک های مردم سویس وهمکاری نزدیک داکتر سمر در ساحه حدود نیم جریب زمین که دارای 7 اتاق که شامل بخش ولادی ، واکسین وکمک های عاجل اولیه می باشد توسط موسسه محترم شهدا اعمار گردیده که شهروندان 5 قریه در حدود 6000 نفر میرسد مستفید خواهد شد.

حاجی مجاهد یکتن از متنفذین محل ضمن قدردانی از همکاری های مردم سویس  ، داکتر سیما سمر ودولت افغانستان  گفت : قبل از این ما برای تداوی جزئی باید 5 کیلومتر راه را طی می کردیم تا به مرکز صحی می رسیدم ولی اکنون دیگر از این ناحیه مشکلات ندارید.

انجنیر غلام حسین متین مسئول دفتر ولایتی موسسه شهدا که تطبیق این پروژه را به عهده داشت گفت : برای اعمار این مرکز صحی ما از مواد بسیار خوب استفاده کرده وسعی نمودم تا بهترین باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد