قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

یک باب کلینیک صحی جامع در بامیان به بهره برداری سپرده شد.

 با حضور مقامات محلی :

یک باب کلینیک صحی جامع در بامیان به بهره برداری سپرده شد.

امروز شنبه مورخ 24 میزان 1389  کلینیک صحی جامع دره فولادی بامیان که با هزینه مالی کشور سنگاپور اعمار شده بود،  با حضور مقامات محلی ، مسئولین پی آرتی و جمع کثیری از شهروندان بامیان  با قطع نوار به بهره برداری سپرده شد.

 

عکس از عبدالرحمن احمدی

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان حین افتتاح این مرکز صحی گفت : آنچه برای دسترسی به خدمات صحی بسیار ‏اهمیت دارد، مکان مناسب است که خوشبختانه تیم صحی و در مجموع اداره محلی بامیان همواره در تلاش برای افزایش ومتوازن  ساختن کیفیت وکمیت ‏در عرضه خدمات صحی بوده و هست و با همکاری موسسات تمویل کننده به این هدف خواهیم رسید.‏

وی افزود: حق دسترسی به خدمات صحی از حقوق اساسی شهروندان مکلفیت حکومت می باشد وما خود را برای انجام این امر مسئول میدانیم.

خانم سرابی در مورد پیشینه مراکز صحی در بامیان اشاره نموده گفت : ما در ابتدا ایجاد دولت کنونی و شکست طالبان صرف 7 مرکز صحی در بامیان داشتیم ولی امروز خوشبختانه  دارای 70 مرکز صحی که شامل شفاخانه وکلینیک ها در سطوح مختلف و 8 تیم موبایل صحی میباشم ، ولی با آنهم بسنده نیست ما تلاش مثمر خویش را برای عرضه خدمات صحی باکیفیت خواهیم نمود.

 دگروال کینت لیو فرمانده نیروهای نظامی سنگاپور مقیم بامیان در این مراسم ضمن بر شمردن کاکرد تیم کشورش در بامیان گفت : کشور ما به عنوان یکی از کمک کنندگان دولت ومردم افغانستان همواره سعی نموده از بودجه کمکی خویش در بطور دقیق استفاده نمایند که ما از سال 2007 بدینسو در بامیان توانستیم  بر علاوه مرکز صحی کنونی ، دو پل ، یک پلچک ، یک شبکه آب رسانی  ، تعمیر مرکز صحی ساحوی در مرکز بامیان و کلینیک دندان در شفاخانه بامیان اعمار و تجهیز نمایم.

داکتر علی سرپرست ریاست صحت عامه بامیان در خصوص ایجاد مراکز صحی بامیان گفت : ما بر علاوه اینکه روی زیرساخت مراکز صحی توجه می نمایم بعد از این بر کیفیت عرضه خدمات صحی برای شهروندان توجه بیشتر خواهیم نمود.

وی افزود : هزینه این مرکز صحی از کمک های کشور سنگاپور بوده که بالغ به 240هزار دالر امریکای بوده و دارای 13اتاق میباشد، که در تاریخ 22 ثور 1389 آغاز وامروز بطور کامل به بهره برداری سپرده شد.

سید محمد واحدی عضو شورا ولایتی بامیان ضمن تشکری از کارکرد اداره محلی در عرصه ، عرضه خدمات صحی در بامیان گفت : با اینکه ما فعلاً شاهد موجودیت مراکز صحی در بسا نقاط بامیان میباشیم ولی متاسفانه موسسه "ADAD" که مسئولیت عرضه خدمات صحی را به عهده دارد بسیار ضعیف عمل می نماید که بسیاری از شهروندان از نحوه کارکرد آنان شاکی اند.

به گفته مسئولین صحی این ولایت  با اعمار این مرکز صحی 10هزار خانواده به خدمات صحی دسترسی پیدا  می نمایند .

این در حالیست که شفاخانه مرکزی بامیان به نسبت تراکم نفوس و مراجعه بیش از حد مریضان قادر به عرضه خدمات صحی بطور کامل نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد