قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

سهمیه جوانان بامیانی در دانشگاه افسری اردو خیلی ناچیز است

چند روز است که تیمی از وزارت محترم دفاع ملی برای جلب وجذب جوانان فارغ صنف دوازدهم بمنظور ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه افسری اردو ( اکادمی ملی نظامی ) در بامیان حضور دارندُ در مقابل دفتر جلب وجذب اردو تعدادی از جوانان  مرکز  ولسوالی های بامیان تجمع نموده بودند و میخواهستند فورمه بگیرند ولی متاسفانه قرار گفته های کسانیکه از کابل آمده بود در حدود ۴۵ فورمه سهمیه بامیان انرا در روز های اول تمام نموده اند بیشتر از این صلاحیت توزیع فورمه ها را ندارند در حالیکه تعداد زیاد از جوانان علاقمندی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز نظامی دارند.  

محمد علی جوانی که از ولسوالی یکه ولنگ بامیان میخواست فورمه بگیرد ولی موفق نشده بود گفت : تا زمانیکه ما رسیدیم وخبر شدیم متاسفانه فوذمه ها تمام شده بود . 

این در حالیست که قرار اطلاعات سهمیه ولایات دیگر به مراتب از بامیان بوده ولی سطح علاقمندی جوانان خیلی پائین است وفورمه ها یا توزیع نمی شود ویا هم بطور جبری همانند دوران عسکری قبلی که به خدمت زیر بیرق مسما است بالای افراد تحمیل میشود. 

در همین حال در ولایت غزنی که سهمیه داشت تمام از ولسوالی های امن فقط واسطه داران گرفته با انهم خیلی از جوانان اند که علاقمندی دارند تا در اردو ملی کشور خدمت نمایند ولی موانع از قبیل سر راه شان وجود دارد. 

امیدوارم این موضوع بدون تعصب ومنطقی حل شده و زمینه واقعی ایجاد اردو ملی فراهم گردد. 

قرار است این تیم در این روزها به همین منظور وارد دایکندی شوند شاید در آنجا هم چنین باشد . 

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی یاوری یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ب.ظ

سلام بر تابان گرامی!
این مشکل همواره وجود داشته. من به زحمات شما در این زمینه خوشبین استم.

خوش باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد