قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

ششمین کنفرانس گزارش دهی سالانه ولایت بامیان آغاز یافت

 امروز یک شنبه مورخ 9 عقرب 1389 ششمین کنفرانس گزارش دهی ولایت بامیان با حضور داشت والی ، اعضای شورا ملی ، اعضای شورا ولایتی ،  نهاد های کمک کننده ، اعضای نهادهای مدنی ، خبر نگاران .نمایندگان مردم از سراسر این ولایت برگزار گردید.

این برنامه از شش سال قبل ، یعنی از آغازین سال فعالیت کاری  داکتر حبیبه سرابی  به عنوان والی بمنظور حسابدهی و شفافیت که یکی از شاخصه های مهم حکومت داری خوب میباشد ، همه ساله برگزار میگردد. در این برنامه تمامی سکتور های اجرائی حکومت از فعالیت های یک ساله خویش به مردم آگاهی داده و در عین حال  شهروندان با آزادی کامل سوالات خویش را مطرح میسازند. 

 

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان هدف از برگزار این کنفرانس را رسیدن به حکومتداری خوب دانسته افزود: ما افتخار میکنیم که همه ساله در حضور مردم فعالیت های خویش را توام با چالشها فرارو کاکرد ادارت مطرح می نمایم.

 وی افزود:  حکومت محلی بامیان در تمام عرصه ای شاخص های حکومت داری خوب ، موفقیت های چشمگیر داشته است.

خانم سرابی دستاورد های کنونی را قناعت بخش اما ناکافی توصیف نموده علاوه نمود : ولایت بامیان از جمله ولایات است که نیازمند کارهای زیاد بوده وما با تمام امکانات سعی مینمایم تا به نیاز های این ولایت پاسخ مثبت بدهیم.

سناتور هدایت الله رهایی به نمایندگی مردم بامیان در مجلس سنا میباشد با اینکه از کاکرد اداره محلی رضایت خویش را ابراز داشته افزود : ترقی به مفهوم واقعی در بامیان در حال رشد است ، اما بسیار شکننده که نیازمند حمایت همه ماست نه تنها حکومت محلی .

وی علاوه نمود : آنانیکه میگویند هیچ کار ی در عرصه انکشافی صورت نگرفته از نظر ما مردود است، آنان همواره به داشته های کنونی و8 سال قبل نگاه نمی کنند .

آقای رهای از کارکرد سکتور های معارف ، صحت عامه و انکشاف دهات به نیکی یاد نموده افزدود : اکنون در ولایت ما محدود قرا خواهد وبد که راه مواصلاتی موتر رو نداشته واندک محلات خواهد بود که داکتر ان صحی به آنان رسیدگی نه کنند ومعارف توانسته اکثریت مناطق ولایت را زیر پوششش قرار دهد.

 جواد ضحاک رئیس شورا ولایتی بامیان که در این مراسم صحبت می نمود طی سخنان خویش اعلام نمود : شورا ولایتی بامیان از کارکرد اداره محلی به هیچ وجه راضی نبوده وما معتقید هستیم که در بامیان هیچ گونه کار در راستای انکشافی  وسایر امور صورت نگرفته.

آقای ضحاک علاوه نمود : تمامی کارکرد های اداره محلی را نمایشی بوده وهیچ به درد مردم ما نخورده است .

این در حالیست داکتر حبیبه سرابی از قیر ریزی سرک بامیان الی یکه ولنگ ، اعمار پیش از 70 باب مرکز صحی ، افزایش در تعداد مکاتب ، وصل شدن تمامی قرا به یک دیگر از طرق برنامه راه سازی ریاست احیا  و انکشاف دهات، اعمار بیشتر از 75% تعمیر برای ادارت دولتی ، ایجاد وتطبیق ماستر پلان شهری در مرکز و ولسوالی یکه ولنگ ، آغاز قیر ریزی سرک بامیان الی کابل از دو مسیر میدان وردک و دره غوربند پروان ، آغاز کار سرک بامیان الی بغلان از طریق دره شکاری و ولسوالی دوشی که بدلیل برای سالنگها میباشد، آغاز کار سرکسازی بامیان الی ولایت بلخ از مسیر ولسوالی دره صورف ، زمینه سازی برای صنعت توریزم در ولایت بامیان بطور نمونه اعلام بند امیر به عنوان اولین پارک ملی در افغانستان از طرف وزارت زراعت ، تحکیم کار آبدات تاریخی آسیب دیده در ولایت از جمله بودا و موارد دیگر یاد آوری می نماید.

 محمد علی باشنده ولسوالی یکه ولنگ که در بازار بامیان مصروف دکانداری می باشد میگوید : چند سال پیش ما حتی یک متر سرک پخته در بامیان نداشتیم ولی امروز نه تنها در مرکز بامیان بلکه در مسیر راه ولسوالی ها نیز سرک قیر ریزی شده داریم ولی با آنهم ما میخواهیم تا کار بیشتر صورت گیرد.

گفتنی است این کنفرانس به مدت سه روز ادامه داشته بشمول مسئولین سکتور های هشت گانه ولسوالان نیز گزارش کاری خویش را ارئیه خواهد نمود.

نظرات 2 + ارسال نظر
ناصر یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام برادر عزیز و تشکر از انعکاس خوب کنفرانس گزارش دهی
می خواستم در مورد شورای ولایتی و اعلام نارضایتیشان بگویم انها که هیچ وقت راضی نمی شوند یکی از خودشان پرسان کنند که شما برای مردم چی کردید جز اینکه همیشه مردم را فریب دادید و فقط به فکر منافع خودتان بودید خصوصأ این ضحاک که شورش را دراورده و بقیه اعضاء هم که بیچاره تحت فرمان اویند خودشان فکر کنم اصلأ زبان ندارند تا چه وقت مردم فریب این شورا را می خورند والله که همیشه به اسم مردم به جیب خودشان می کنندمعاش کارمند و دریور اضافه و خرج مهمان و تیل موتر و استفاده از اموال شورا به نفع شخصی و رشوه ...خلاصه خودم اگر به چشم نمی دیدم باورم نمی شد اینها که وکیل مردم هستند این طوری باشد از دیگران چه انتظار.
کد خدای ده که مرغابی بود وای به حال ان ده که چه رسوایی بود

علی مدد دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:28 ق.ظ


باتشکر فراوان از مدیریت محترم وبلاگ و خوانندگان عزیز ! دوستان نظر بنده را با دقت و تأمل بیشتر بخوانند .

یکی از همکلاسیهای تاجیکم همیشه به من طعنه می زند می گوید شما بسیار مردم بی توقع و بی زبان هستید اگر از ما مردم اینقدر وزیر رد می شد حتی اگر همه مان کشته هم می شدیم ساکت نمی ماندیم در مسایل باز سازی نیز چنین است او گفت: من تا به کابل و دشت برچی نیامده بودم فکر می کردم شما چقدر قدرت و ترقی و پیشرفت دارید اما با دیدن برچی دیدم بسیار مردم با اعتماد به نفس ضعیف و قانع(ذلیل) هستید. دربامیان تنها کسی که به راستی درد مردم مارا درک می کند پیدا نمی شود. از بعض جهات جوادی و ضحاک بد نیست.

روزی به بچه ام گفتم اگر پول بی حساب داشته باشی چه می خواهی کمی فکر کرد گفت موتر اسباب بازی کنترلی که در فلان دکان دیدم . مردم ما نیز نهایت فکرش به پروژه های ذره ی بامیان می رسد و در ثانی باید توقع مردم از دولت خیلی خیلی بالا برود و به مرگ بیگیرند تا به درد راضی شوند. ولی نمی دانم چرا مردم ما اینقدر ساده لوح و بی زبانند وقتی بعد از ده سال کار یک سرک در بامیان شروع می شود مردم در مصاحبه های خود می گویند ما به آرزوی خود می رسیم ولی با اینکه به قول کای آیده نماینده ی پیشین سازمان ملل در افغانستان پولهای جامعه ی جهانی در قندهار و هلمند غرق شده است، من در تلویزیون دیدم که یک هلمندی می گفت "خارجیها به هلمند هیج توجه ندارند و فقط به فکر جنگ خودهستند" یا یک بغلانی در یک مصاحبه می گفت : " مردم ما از دولت می خواهد که به ولایت فراموش شده ی بغلان نیز کمی توجه کنند" درحالیکه من در همان روز در اخبار خواندم که 156 پروژه عام المنفعه در بغلان در یک روز راه اندازی شد. یا همینطور دولت آلمان تنها برای معارف ولایت فاریاب 96 ملیون دلار کمک کرد در حالیکه بودجه سالانه معارف بامیان شاید به یک ملیون دلار نرسدو...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد