قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

دانش آموزان غزنی قربانی تصامیم سیاسی

اینار در ولایت غزنی تبیعض آشکار در مقابل ولسوالی های امن ( هزاره نشین) رخ داده است.
یک روز قبل از روز اول امتحان کانکور یعنی روز 5 شنیه مورخ 13 عقرب دوست بسیار خوبم صدیقه حسنی برایم اطلاع داد که در غزنی برای دانش آموزان بیشتر از 13 مکتب که بیشتر از جاغوری میباشد کارت شمولیت در امتحان کانکور داده نشده وبرای شان گفته شده کارتهای شما گم شده در مسیر راه از کابل الی غزنی، برایم خیلی جالب بود چگونه میتواند این کاغذ وفورمه ها گم شود آنهم از یک ولسوالی و از یک قوم، شما بهتر میدانید که در این روز ها نتایج انتخابات حسابی عصاب یک تعداد را داغون کرده این هم شاید پاسخ به آن باشد البته بخشی از پاسخ.
بهر صورت در این روز در اتاق آقای فرزام دوست خوبم بودم با وی مشوره کردم وی که یک انسان نهایت مهربان است تلفونش را گرفته برای مشوره با دوستان دیگر در تماس شد من حقیر هم بنوبه خود تا حدیکه توانستم موضوع را با سایر دوستان در کابل در جریان گذاشتم ولی تا هنوز فکر میکنم موضوع خیلی سیاسی است قبل از اینکه یک اشتباه اداری باشد.
بهر صورت در آن روز سروصداها بیشتر بلند شد وکلای محترم شورا ولایتی غزنی که دست بدست هم داده تا جائیکه توانستند ای سو وآن سو دویدند ولی تا هنوز نتیجه قناعت بخش بدست نیامده است با خیلی از دانش آموزان متقاضی کانکور در ارتباط شدم از آنان احوال را دقیق جویا شدم متاسفانه آن بیچاره ها بدون اینکه بدانند چی خواهد شد چشم انتظار دیگران بودند ولی در این تعدادی از افراد که از طرف رئیس معارف مامور شده بود اتاق به اتاق قرار گفته های آنان میگردد وبه بهانه ما کار تمام میکنم وشما لیست تانرا تهیه نماید تا انیکه دهن آنان را ببندد ولی خوشبختانه به این کار موفق نشدند چون دانش آموزان خیلی هوشیار وآگاه بودند.
بهر صورت بلاخره امروز روز سوم امتحان برای افراد باقی مانده کارت اشتراک بدون ای دی توزیع نموده ورئیس معارف آقای حسن مبارک گفته که من ضامن هستم که این کارت تقلبی نیست. 

ولی گفته میشود در مجموع ۴۸۴ دانش آموز از ۱۹ مکتب که ۷ آن از جاغوری ومتباقی از ولسوالی قره باغ - ناهور - مرکز غزنی - واغظ و رشیدان میباشد البته از ولسوالی های واغظ ورشیدان یک یک مکتب میباشد.
خدا خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد