قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

یک استاد دانشگاه بامیان با هفت مدال طلا از هندوستان برگشت.

دانشگاه بامیان یکی از دانشگاه های جوان کشور است که در سال 1375 با داشتن 5 دانشکده از جمله طب بنیانگذاری شده است ولی متاسفانه امروز صرف دو دانشکده در بخش های تعلیم وتربیه با نه دیپارتمنت  وزراعت با چهار دیپارتمنت دارد  و به تازه گی  وزارت تحصیلات عالی دو دانشکده دیگر را نیز در تشکیل آن  افزوده ولی تا هنوز رسماً دانشجو نپذیرفته است. 

در سالهای اخیر تعدادی از استادان دانشگاه بامیان برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی از جمله هندوستان رفته وتعدادی هم به تازه گی بعد از سپری نمودن دوره تحصیلی خویش برگشته است.

محمد ظاهر فایز یکی از این استادان میباشد که با ختم موفقانه دوره ماستری خویش هفت مدال را به عنوان اولین دانشجو افغانستانی در دانشگاه بین المللی لکنهو هندوستان در بخش ادبیات زبان فارسی از آن خود نموده است.

آقای فایز که در ولایت بامیان متولد و سند لیسانس خویش را از دانشکده ادبیات دانشگاه کابل به درجه کدر بدست آورده وفعلا در دانشکده تعلیم وتربیه در دیپارتمنت ادبیات دری دانشگاه بامیان بحیث استاد ایفای وظیفه می نماید.

داکتر حببیه سرابی والی بامیان در مراسم که بمنظور تقدیر از افتخار آفرینی آقای فایز و دانشجویان  ممتاز این دانشگاه به بهانه فرارسیدن روز جهانی دانشجو برگزار گردیده بود گفت : فرزندان افغانستان بارها در سطح بین المللی ثابت نموده که بر علاوه اینکه با مشقت زیاد برزگ شده اند قادر اند تا بین جوانان دیگر کشورها به عنوان فرزندان با غیرت وعلم دوست جامعه جهانی جایگاه خود را داشته باشند.

وی افزود : این افتخار مربوط به همه ای مردم افغانستان است وما همه به آن افتخار میکنیم.

پوهنیار محمد ظاهر فایز برنده مدالهای طلا ویکی از استادان دانشگاه بامیان در خصوص این موفقیت اش گفت : در آن دانشگاه تعدادی زیادی از دانشجویان از سراسر جهان برای بدست آوردن این مدال ها رقابت میکردند واین اولین بار است که از افغانستان هم دانشجوی بتواند در لیست دانشجویان ممتاز وصاحب مدال قرار گیرند.

 بگفته آقای فایز چهار مدال که وی کسب نموده از توسط وکیل اش دریافت شده ولی سه مدال دیگر بدلیل اینکه تا هنوز نتوانسته ویزه هندوستان را بدست آرد در آنجا باقی مانده و باید در هین توزیع ان خودش حضور داشته باشد .

پروفیسور محمد الله آدینه رئیس دانشگاه بامیان که در این مراسم صحبت می نمود گفت : ما در نهایت سعی میکنیم تا بتوانیم با حمایت وزارت محترم تحصیلات عالی زمینه های بیشتر تحصیل استادان ودانشجویان این دانشگاه را در خارج مهیا سازیم.

این در حالیست که تعدادی از دانشجویان دانشگاه بامیان از متوازن نبودن توزیع بوریسه های تحصیلی در سطح کشور شاکی اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ

خیلی عالی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد