قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

فعالان مدنی : نباید روند انتقال قدرت از بامیان صورت گیرد

براساس تصمیم جامعه جهانی قرار است از تابستان سال 1390 روند انتقال قدرت از نیروهای نظامی خارجی به نیروهای امنیتی افغان آغاز گردد. 

 در همین حال به گفته فعالان مدنی که تاهنوز از جانب حکومت افغانستان ونیروهای خارجی بطور رسمی تائید واعلام نشده، این روند از بامیان آغاز گردد، جمعی از فعالان مدنی در این ولایت از واگذاری قدرت به نیروهای افغان راضی به نظر نرسیده وآغاز این روند از بامیان را فرصت سازی برای هرج و مرج های بدست افراد نابکار دانسته میگویند: نباید از وضعیت کنونی در بامیان چنین استنباد کرد که هیچ مسکلی رونما نخواهد شد.  

صادق علیار یکی از فعالین مدنی میگوید: واگذاری بامیان نه تنها میتوان خطر را از دورن متصور شد بلکه این ولایت با موقعیت جغرافیایی که دارد خیلی ها آسیب پذیر می باشد. 

وی از هجوم طالبان در هر فصل بهار به لباس کوچی بطور نمونه اشاره نموده تاکید ورزید: ما از طرف جنوب با ولایت میدان وردک که همواره شاهد بروز نا امنی ها در آن هستیم می باشم که نه تنها ناامنی از جانب کوچی ها بلکه از طرف طالب نماهای کوچی نیز میباشیم. 

یکی دیگر از فعالین مدنی میگوید: باید باور داشت بر علاوه اینکه شاید تعداد نیروهای خارجی در بامیان از لحاظ کمیت نسبت به سایر ولایات کم باشد ولی یه ترس بر سر استفاده جویان است اگر این ترس برداشته شود باید دست از تامین دموکراسی، ارزشهای حقوق بشر وحاکمیت قانون برداریم دوباره شاهد حاکمیت تفنگ شویم. 

فاطمه فعال مدنی دیگر میگوید : کاش برای بامیان که میخواهند روند انتقال را از اول آغاز نمایدامتیازات ویژه نیز در نظر گیرد که اداره محلی بتواند با استفاده از آن با تمامی عاملین احتمالی نابسامانی ها پاسخ داد. 

این مجمع از فعالین مدنی از جامعه جهانی میخواهن تا بامیان را محل برای آزمایشگاه در نظر نگرفته و بر عکس باید به بازسازی ورفع محرومیت این مردم توجه نمایند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد