قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

تظاهرات باشندگان بامیان بدلیل نبود برق در این ولایت

امروز یکشنبه مورخ 11 ثور 1390 جمعی از شهروندان ولایت بامیان اعم از دانشجویان وکسبه کاران در یک راهپیمایی مسالمت آمیز که از طرف نهاد اجتماعی توازن راه اندازی شده بود، دولت مرکزی را متهم به کم کاری در عرصه احداث منابع تولدی انرژی برق در این ولایت نمودند. 

در این راهپیمایی آنان شعارهای چون زندگی در تاریکی تا به کی؟ ، سیاست تبعیض آمیز مردود است، داشتن برق حق ماست و مساوات مساوات را در کنار شعار های دیگر با خود حمل می نمودند.  

بگفته یکی از اشتراک کنندگان این عمل را در مقابل بی توجهی دولت در زمینه حل مشکل شان در راستای انرژی برق انجام داده اند.

داکتر  حبیبه سرابی والی بامیان  برق یکی از مهمترین منابع برای پیشبرد زندگی در شرایط کنونی می باشد،  ضمن تائید مشکلات شهروندان از ناحیه نبود برق گفت : از چند سال بدینسو آنچه را در توان داشتیم برای آوردن برق واحداث منابع تولید انرژی برق در بامیان انجام دادیم.

وی افزود: در سطح ولایت بامیان از طریق برنامه های مختلف  478پروژه برق را داشته ایم که شامل منابع برق کوچک آبی، دیزلی وآفتابی میشود.

خانم سرابی علاوه نموده افزود: ما چندین بار مشکلات نبود برق را در مقاطع مختلف با مسئولین همراه با نمایندگان مردم در شورا ملی مطرح نمودیم ولی تا هنوز پاسخ قناعت بخش دریافت نکرده ایم و شاید وزارت انرژی وآب برای ایجاد منابع بزرگ تولید انرژی برق در بامیان علاقمندی نداشته باشد.

والی بامیان تاکید نمود هنوزهم برای یافتن راه حل عملی با نهادی داخلی و بین المللی  در گفتگو بوده و مشخصا با پی آر تی مشکلات را مطرح نموده ایم.

 به عقیده داکتر سرابی حرکت های مدنی شهروندان مسئولین امور را  برای اجرا وتعقیب برنامه ها بیشتر مصمم نموده و یک نوع حمایت از برنامه ها ودادخواهی مدنی می باشد. 

این در حالیست که شهروندان بامیان چندین بار با راه اندازی حرکت های نمادین مدنی در مورد آنچه بی توجهی دولت مرکزی میدانند مشکلات خویش را ابراز نموده اند 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد