قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

دره غوربند شاهد دو انفجار پی در پی، در دو روز بود

دره غوربند یکی از مهمترین راه های مواصلاتی  برای ولایت بامیان به مرکز میباشد، قبل از این نسبتاً امن بود  وسایط نقلیه دولتی وغیر دولتی میتوانستند عبور ومرور نماید. 

اما در این روزهای اخیر به اثر تحرکات مخالفین صلح و آرامش مردم افغانستان نا امنی ایجاد شده است. 

 انفجار اولی روز یکشنبه 25 ثور در منطقه از طرف چاریکار نارسیده به باغ اوغان ساحه پل آشاوه موتر رنجر قطعه اکمالات وزارت امور داخله را مورد آماج قرار داد که در نتجه سه نفر از منسوبین پولیس ملی مربطو قطعه اکمالات وزارت امور داخله زخمی شده است. این ساحه نسبتا آرام بود ولی این اولین مورد با وجود حضور کارگران که در حال حاضر مصروف ساخت پل جدید می باشند وموجودیت پوسته امنیتی در محل این واقعه رخ داده است.  

 

مورد دوم روز دو شنبه 26 ثور یکی واسطه نقلیه پولیس که گفته میشود مربوط قوماندانی امنیه ولایت بامیان است مورد هدف ماین کارگذاری شده کنار جاده که از راه دور کنترول میشده  در منطقه سیاه گرد قرار گفته خوشبختانه به واسطه اثابت نکرده وهیچ تلفات جانی در پی ندارد اما واسطه مذکور بنا بر شدت انفجار و یا هم وارخطایی راننده از سرک منحرف شده و چپه شده است. 

 با این حال ولایت بامیان باوجود اینکه خیلی امن می باشد اما مسیر راه مطمعین ندارد، واقعات اخیر بدون شک بر روحیه مردم وتوریستان که میخواهند در بامیان سفر کنند تاثیر منفی خواهند داشت 

اما چیزی که قابل یاد آوری است اینکه معمولا تجربه نشان داده که گروه های مخالف مسلح که در این مسیر این اعمال را انجام میدهند بعد از حملات این چنینی برای مدتی خاموش وساکت می مانند . 

 بنا بگفته مسئولین در این محل در این دو روز عملیات جستجو راه اندازی شده است  

گفتنی است که بیتشرین انفجارات قبل از این در منطقه شنواری وسیاه گرد رخ میداد جای که آقای عبدالستار خواصی منشی پیشین مجلس نمایندگان در هر دو دور بیشترین رای را داشت.  

نکته : شاید نقطه گزاری محل واقعه خیلی خیلی دقیق نباشد اما در همان ساحه بوده 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد